سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تنهاترین تنهایی، همنشین بد است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
سه شنبه 102 اردیبهشت 12 , ساعت 5:13 عصر
در نشست تبیین مسئله حجاب کارشناسان تاکید داشتند، طرح‌های بسیار خوبی در زمینه عفاف و حجاب وجود دارد، ولی متاسفانه این طرح‌ها اجرا نمی‌شوند.

 

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، قوانین زیادی در زمینه حجاب و عفاف وجود دارد که نیاز به قانون بیشتر را مرتفع می کند ولی مسئله اساسی این است که در اجرای این قوانین نتیجه مطلوب حاصل نمی شود و مورد استقبال جامعه قرار نمی گیرد، برای حل این مشکل اساسی لازم است تدبیری اندیشیده شود تا شاهد ناهنجاری بی حجابی در سطح جامعه نباشیم. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 اردیبهشت 11 , ساعت 8:39 صبح

https://hawzah.net/Image/Mostabser/______20150403_1498104957.jpg

حضرت ایت ا... محمد ابراهیم اعرافی(حاجی شیخ) طاب ثراه موسس مسجد انقلاب شهیدیه

خدمات بی نظیر ایشان در ساختن مدرسه، مسجد، حمام و... ستودنی است و تا این اثار باپرجاست، باقیات صالحاتی برای ان مرحوم خواهد بود.

هنگامی که ایشان در حدود سال 1320ش. به میبد بازگشت، و در شهیدیه ساکن شد، ان روستا یک مسجد بیشتر نداشت. ایشان در کنار منزل پدرشان یک مسجد بنا کرد و در ان به اقامه نماز پرداختند.

در زمان حیاط ایشان خودشان امام جماعت مسجد را به عهده داشتند و بعذ از رحلت جانگدازشان  مرحوم حجج الاسلام حاج شیخ عبد الرسول فاضلی رحمت ا... علیه بودند و همچنین بعد از این دو بزرگوار حجت الاسلام آشیخ محمود ارشادحسینی دامت توفیقاته این علم را به دوش گرفتند و بیش از 30 سال امام جماعت این مسجد را تا امروز به عهده دار هستند.

لازم به ذکر است که از معدود مساجدی هست که از سالیان داراز و در تمام سال علاوه بر نماز ظهر و مغرب و نماز صبح هم اقامه میشود و تقریبا کمترین تعطیلی را  در طول بیش از 30 را داشته است.

 


شنبه 102 اردیبهشت 9 , ساعت 10:36 عصر

او برخلاف من و خیلی‌ها، برای معرفی حجاب، دنبال ترساندن با آتش جهنم نیست و اتفاقا بر عکسِ من، به عزیزانی که حجابشان کامل نیست فقط و فقط یک جمله می‌گوید: «لطفا به خاطر ترس از آتش جهنم حجاب نکنید!»

لطفا به خاطر ترس از آتش جهنم حجاب نکنید!/ روایتی جذاب از امر به معروفی که خیلی‌ها را محجبه کرد

خبرگزاری فارس؛ حنان سالمی: سال آخر دبیرستان بود. من و دوستانم همگی در آزمون ورودی دانشگاه قبول شده بودیم، البته هر کداممان یک دانشگاه! می‌خواستیم دور هم باشیم؛ درست مثل همه‌ی سال آخری‌های دبیرستان که فکر می‌کنند بعد از این دورهمی، تا ابد با هم خواهند بود اما کم کم آن‌قدر درگیر درس و دوستان جدید و راه‌های عجیب و غریب برای بزرگ شدن شدیم که از آن روز فقط همان چند خاطره برایمان باقی ماند. یکی از آن خاطره‌ها ماجرای سوال دوستم از من بود. ادامه مطلب...

جمعه 102 اردیبهشت 8 , ساعت 6:53 عصر

«شهید وطن» به یاد شهیدِ آشوری دفاع مقدس منتشر شد+عکس

پوستر «شهید وطن» به مناسبت تفحص پیکر مطهر شهید آشوری دفاع مقدس، «جانی بت اوشانا» طراحی و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، به مناسبت تفحص پیکر مطهر شهید آشوری دوران دفاع مقدس، «جانی بت اوشانا»، خانه طراحان انقلاب اسلامی پوستر تازه‌ای را تولید و منتشر کرد. 

عوامل طراحی این پوستر که «شهید وطن» نام دارد، عبارتند از: طراح گرافیک: علی خلج، طراح نوشتار: مهدی توحیدی. ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 اردیبهشت 6 , ساعت 2:52 عصر
سید مرتضی آوینی

سید شهیدان اهل قلم که روز هنر انقلاب هر ساله به بهانه بزرگداشت نامش در بین گروه‌های مختلف تازگی و بدیع بودن را به جان‌ها و دل‌ها می‌بخشد، مصداق هنرمند اندیشمندی است که نمود اندیشه و تفکر است.

به گزارش مشرق، هنر در هزاره جدید بیانی با اقتضای زمان و زبان نسل نو در عصر رسانه‌های نوظهور را طلب می‌کند .پیشرفت‌های فضای فرهنگ، هنر و رسانه در دنیای معاصر در گرو ارتباطات نوین و عصر رسانه‌های دیجیتال و گسترش فضای مجازی، مقثضیات خاص خود را دارد. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 اردیبهشت 5 , ساعت 6:51 عصر
حکم شرعی تقلب در امتحانات چیست؟

بر اساس نظر مراجع تقلید، تقلب در هیچ امتحان و آزمونی جایز نیست و حتی اگر طرف مقابل راضی به تقلب از روی نوشته‌اش باشد، باز هم حکم تقلب تغییر نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، شروع فصل امتحانات برای بعضی از دانش‌آموزان و دانشجویان دلهره‌هایی ایجاد می‌کند. زیرا هستند جوانان و نوجوانانی که با وجود تسلط بر مطالب درسی، در حین آزمون‌ها دچار نگرانی و ترس شده و نمی‌توانند در امتحانات به‌خوبی موفق شوند. هرچند عده‌ای هم به‌جای درس خواندن و وقت گذاشتن برای یادگیری، به دنبال راهکارهای غلطی مثل «تقلب» می‌روند. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 اردیبهشت 4 , ساعت 2:33 عصر

کدام رژیم غذایی پیرتان می‌کند؟

محدودیت مصرف کالری، مداخله‌ای اثبات شده برای کند کردن پیری در حیوانات است و شواهدی مبنی بر کاهش سرعت پیری بیولوژیکی در انسان نشان داده است.

 

در اولین کارآزمایی تصادفی کنترل شده ، یک تیم بین المللی از محققان به رهبری مرکز پیری کلمبیا در شهر نیویورک است که در سال 1754 تاسیس شد، نشان می‌دهد که محدودیت کالری می‌تواند سرعت پیری را در بزرگسالان سالم کاهش دهد. 
مداخله CALERIE سرعت پیری را که از خون شرکت‌کنندگان اندازه‌گیری کرد کند نشان داد.

نویسنده ارشد مطالعه دانیل بلسکی می‌گوید: در کرم ها، مگس‌ها و موش‌ها، محدودیت مصرف کالری می‌تواند فرآیند‌های بیولوژیکی پیری را کاهش دهد و طول عمر سالم را افزایش دهد.  ادامه مطلب...

یکشنبه 102 اردیبهشت 3 , ساعت 12:41 صبح

یک مدرس حوزه و دانشگاه گفت: گرچه ماه رمضان معروف به ماه بندگی خداوند است، اما همه ماه‌ها، ماه‌های بندگی خدا است و دینداری مومنانه، مخصوص یک ماه یا یک ساعت نیست. انسان در هرلحظه سعی می‌کند ارتباط خود را با خداوند حفظ کند و هر آنچه مانع این ارتباط است، از بین ببرد.

حجت‌الاسلام فرزام

حجت‌الاسلام محمدصادق فرزام، مدرس حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره دستاوردهای ماه مبارک رمضان گفت: گرچه ماه رمضان معروف به ماه بندگی خداوند است، اما همه ماه‌ها، ماه‌های بندگی خدا، همه روزها و ساعت‌ها، روزها و ساعت‌های بندگی خدا است.

وی اظهار کرد: گرچه خداوند یک ماه را برای پذیرایی از بندگان خود انتخاب کرده، اما در ماه‌های دیگر نیز خداوند پذیرای بندگان خود است، لذا این که فکر کنیم فقط در ماه مبارک رمضان، انسان به خداوند نزدیک است، فکر اشتباهی است. اینکه فکر کنیم تنها در ماه رمضان مهمان خدا هستیم، درست نیست، ما همیشه و هر لحظه مهمان خدا هستیم و از فیض خداوند بهره می‌بریم. ادامه مطلب...

جمعه 102 اردیبهشت 1 , ساعت 8:10 عصر

تحقیق درمورد عید فطر , eid fetr

عید فطر روز اول ماه شوال و در پایان ماه رمضان است. عید فطر از مهم‌ترین جشن‌ها و اعیاد مسلمانان است. در کشورهای اسلامی، عید فطر از جمله اعیاد بسیار مهم محسوب می‌شود و معمولاً با تعطیلی رسمی همراه است.  در این روز، روزه حرام است و مسلمانان نماز عید برگزار می‌کنند. پرداخت زکات فطره در این روز بر مسلمانان واجب است. در ایران از سال 1390 با تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان عید فطر دو روز (روز عید و روز بعد) تعطیل است. ادامه مطلب...

جمعه 102 اردیبهشت 1 , ساعت 8:9 عصر
رئیسی فرارسیدن عید فطر را به سران کشورهای اسلامی تبریک گفت

رئیس جمهور در پیام‌های جداگانه‌ای فرارسیدن عید سعید فطر، عید بازگشت به فطرت و هنگامه سرافرازی و شعف روزه‌داران و بندگان صالح خداوند را به سران و مردم کشورهای اسلامی تبریک گفت. ادامه مطلب...

<      1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ