سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، شریف ترین تبار است . [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 102 تیر 22 , ساعت 7:56 عصر
روز مباهله چه روزی است؟

بیست‌وچهارم ذی‌الحجه روز مباهله نام گرفته است. در این روز که روز نزول آیه «تطهیر» نیز هست، خداوند بر ارزش‌ها و فضیلت‌های اهل بیت(ع) و جایگاه راستین آنان در درک و شناخت اسلام راستین مهر تأییدی دیگر زد. روایات فراوانی در منابع معروف و دست اول اهل سنّت و منابع اهل بیت(ع) آمده است، که با صراحت می‌گوید: آیه مباهله درباره حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نازل شده است.

به گزارش ایسنا، رویداد مباهله از رویدادهای صدر اسلام است. هنگامی که پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت (ع) در یک سو و مسیحیان نجران در دیگر سو آماده? مباهله یا نفرین طرف دروغگو شدند.

مسیحیان نجران که به مدینه آمده بودند تا در مورد درستی دعوت پیامبر(ص)  پژوهش کنند با او به محاجه (دلیل آوردن) پرداخته، سرانجام بحث شان به جایی کشید که حضرت محمد(ص) خواست تا با آن‌ها مباهله کند. ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 تیر 21 , ساعت 5:29 عصر

موکب ازدواج آسان یکی از شلوغ‌ترین موکب‌ها بود. نه به این دلیل که تبلیغ ازدواج آسان می‌کرد یا هدیه خاصی به جوانان دم بخت می‌داد. یک گروه جهادی بانی جشن ازدواج شده بود و عروس و دامادی هم داوطلب شدند بی آرا ویرا و تشریفات، در موکب به عقد هم در بیایند. اما حاشیه‌های این جشن عقد شنیدنی بود.

حاشیه‌های جشن عقدکنان در مهمانی  ده کیلومتری

گروه زندگی؛ عطیه اکبری: دامنه برکت بعضی اتفاقات مثل خوان رحمتی می ماند که انتها ندارد و می‌توان تا مدت‌ها از آن گفت و نوشت. میهمانی ده کیلومتری عیدغدیر با حضور میلیونی عاشقان علی(ع) و آل علی در تهران هم از همین اتفاقات است که تا دلتان بخواهد روایت‌های ناب گفته نشده دارد.

در این چند روز کم از زیبایی‌های حضور باشکوه مردم نشنیدیم. از هر دری که فکرش را بکنید. اما ماجرای جشن عقدکنان در میهمانی ده کیلومتری عیدغدیر، با اختلاف می‌تواند متفاوت‌ترین یا شاید هم شیرین‌ترین اتفاق این رویداد باشد. ادامه مطلب...

یکشنبه 102 تیر 18 , ساعت 6:25 عصر

 

زندگانی پر برکت امام موسی کاظم علیه السلام

ابو الحسن موسى بن جعفر(ع)، امام هفتم از ائمه اثنى عشر علیهم السلام و نهمین معصوم از چهارده معصوم(ع) است . آن حضرت در ابواء(منزلى میان مکه و مدینه) در روز یکشنبه هفتم صفر سال 128 یا 129 ه.ق. متولد شد. به جهت کثرت زهد و عبادتش معروف به العبد الصالح و به جهت حلم و فرو خوردن خشم و صبر بر مشقات و آلام زمانه مشهور به الکاظم گردید.

کنیه آن حضرت ابو ابراهیم بوده ولى به ابو على نیز معروف بوده‏اند.مادر آن حضرت حمیده کنیزى از اهل بربر(مغرب) یا از اهل اندلس(اسپانیا) بوده است و نام پدر این بانو را «صاعد بربرى» گفته‏اند.حمیده به «حمیدة البربریة» و «حمیدة المصفاة» نیز معروف بوده است.برادران دیگر امام از این بانو اسحاق و محمد دیباج بوده‏اند ادامه مطلب...

جمعه 102 تیر 16 , ساعت 2:14 صبح

تاکید وزیر ارشاد بر "نقش مهم ایران و روسیه"

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه "تمدن غربی رو به افول است" گفت: ملت‌های ایران و روسیه در شکل‌گیری نظم نوین بین‌المللی بر پایه احترام متقابل، شکوفایی ارزش‌های انسانی، آزادی بیان و پرهیز از هرگونه سلطه‌پذیری نقش مهمی دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی چهارشنبه (14 تیرماه) در حاشیه "مراسم اعطای مدرک افتخاری دکترای دانشگاه دولتی علوم انسانی روسیه به او" در جمع خبرنگاران با بیان مطالب بالا بیان کرد: ما با دولت و مردم روسیه برای ساخت نظم جدید بین‌المللی همراه هستیم و به جهانی پیشرفته و سرشار از تفاهم با محوریت ارزش‌ها و فضائل انسانی فکر می‌کنیم.

 

وی افزود: دو تمدن تاریخی ایرانی و روسی باید بتوانند نقش مهمی در نظم نوین بین‌المللی ایفا کنند که پیشقراول آن دانشمندان علوم انسانی هستند. ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 تیر 15 , ساعت 12:54 عصر

دانستنی‌های جالب و خواندنی درباره عید غدیر خم

رخداد غدیر در ذى‏ الحجه سال دهم هجرى، تنها یک حادثه تاریخى نیست؛غدیر، تنها نام یک سرزمین نیست، یک تفکر است؛نشانه‏ اى است از تداوم خط نبوت؛چشمه‏ اى است که تا پایان هستى مى‏ جوشد.

 

غدیر در لغت به معنای آبگیر است؛ گودالی در بیابان که آب باران در آن گرد آید. در میان راه دو شهر بزرگ دنیای اسلام، مکه و مدینه، محلی است به نام «جُحفه» که در زمان رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله، کاروانیان حج گزار در آنجا از هم جدا می‌شدند و به طرف دیار خود می‌رفتند. در این محل، غدیر خم جای دارد. علت نام گذاری این غدیر به خم، آن است که آبگیر آنجا به شکل خُمِ رنگرزان بوده و برخی قبایل صحرایی، گاه جامه‌های رنگ کرده خود را در این آبگیر می‌شسته اند. ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 تیر 15 , ساعت 12:53 عصر
سردار قاآنی: جوانان فلسطینی در جنین در دهان اسرائیل زدند

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی تمام نیروی خود را در اردوگاه جنین به میدان آورد ولی جوانان فلسطین در دهان او زدند.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در افتتاحیه طرح ملی «اعتلاء» طی سخنانی اظهار داشت: اساس درگیری ما با آمریکا این است که می‌خواهیم مسیر مستقیم واقعی را برویم اما آمریکا می‌خواهد ما را در مسیری بیندازد که خودش تعریف می‌کند. هنر انقلاب اسلامی این است که راه مستقیم را تشخیص می‌دهد و در این مسیر حرکت می‌کند.

  ادامه مطلب...
چهارشنبه 102 تیر 14 , ساعت 6:4 عصر

به بهانه فرارسیدن روزهای کنکوری به بررسی نکات دقیقه نودی منتهی به آزمون سراسری پرداخته ایم.

نکات دقیقه نودی برای کنکوری ها

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، کنکور سراسری نقطه ای حساس در زندگی بسیاری به حساب می آید به گونه ای که آن را مهم ترین مقطع زندگی خود می دانند. در روزهای آتی و پایان همین هفته کنکور سراسری سال 1402 برگزار خواهد شد.

دانش‌آموزان استان خراسان رضوی در 4 رشته ریاضی فیزیک، تجربی ،معارف اسلامی و ادبیات علوم انسانی که جزء شاخه‌های علوم نظری هستند در پایه دوازدهم با حدود 25 هزار و 38 دختر و 19 هزار و 329 پسر در کنکور سراسری 1402 شرکت می‌کنند. ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 تیر 14 , ساعت 10:50 صبح

رضا نباتی شعری به بانوان مدافع حریم عفاف و حجاب تقدیم کرده است.

حجابت را زمین مگذاررضا نباتی از مؤلفان کتب درسی، در شعری برای مخاطبان ایکنا با عنوان «حجابت را زمین مگذار» آن را به بانوان مدافع حریم عفاف و حجاب تقدیم کرده است. متن این شعر به شرح زیر است:

«حجابت را زمین مگذار»

تقدیم به بانوان مدافع حریم عفاف و حجاب ادامه مطلب...

شنبه 102 تیر 10 , ساعت 4:31 صبح

امام جمعه تبریز با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا برای رسیدن به توافق با ایران به هر قیمتی تلاش می‌کند و شواهد حاکی از آن است که پیام ایران به غرب رسیده است، گفت: دولت و مجلس شورای اسلامی وظایف سنگینی دارند چراکه اگر در حوزه معیشت مردم کوتاهی کنیم، باز دشمن به طمع خواهد افتاد از این‌ رو راه واکسینه مردم و کشور از توطئه، ارتقای رفاه و امنیت اقتصادی است.

آل‌هاشم: اگر در حوزه معیشت مردم کوتاهی کنیم باز دشمن به طمع خواهد افتاد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: پیام اقتدار ایران قوی در هفته جاری پررنگ‌ترین موضوع هفته بود چراکه یک اعترافی از سوی دشمنان درباره پیشرفت کشورمان وجود داشت؛ به طوریکه یکی از نشریه‌های آلمانی با اشاره به گسترش ظرفیت صادرات ایران، گفته است که آمارهای بین‌المللی از اوج‌گیری صادرات نفت و میعانات گازی ایران به بالای یک و نیم بشکه در روز خبر داده است.  ادامه مطلب...

شنبه 102 تیر 3 , ساعت 8:23 عصر
ضرورت توجه به مقام امام زمان (عج) هنگام حج

کارشناس قرآن کریم گفت: از آیات قرآن مشخص می‌شود وقتی به حاجی گفته می‌شود به مقام ابراهیم توجه کند و در این محل نماز بخواند، یعنی توجه داشته باشد که اینجا محلی است که نبوت و امامت قرار گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین مسعود عالی، استاد حوزه و کارشناس قرآنی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه میان آیات قرآن کریم در باره انجام مراسم حج، به مقام ابراهیم اشاره شده است، اظهار داشت: در آیه 124 سوره مبارکه بقره می‌فرماید: «وَ إِذِ ابْتَلی  إِبْراهیمَ رَبُّهُ بِکلِماتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قالَ إِنِّی جاعِلُک لِلنَّاسِ إِماماً» یعنی به مقام امامت حضرت ابراهیم(ع) اشاره می‌کند و در آیه بعدی، یعنی آیه 125 سوره مبارکه بقره می‌فرماید: «وَ اتَّخِذُوا مِنْ مَقامِ إِبْراهیمَ مُصَلًّی؛ مقام ابراهیم را مصلای خودتان قرار دهید.» ادامه مطلب...

<      1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ