سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خواهان دنیا مباش ، خدا زشتیهاى آن را به تو خواهد نمود و بى خبر ممان که از تو بى خبر نخواهند بود . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 102 خرداد 11 , ساعت 7:5 عصر

 


دعوت اردوغان از رئیسی برای شرکت در مراسم تحلیف

به گزارش منیبان، وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود، پیروزی رجب طیب اردوغان را در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه و همچنین پیروزی حزب عدالت و توسعه را در انتخابات پارلمانی این کشور تبریک گفت.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران همچنین ابراز امیدواری کرد در دولت جدید همکاری میان دو کشور بر اساس اراده و خواست‌ روسای جمهور دو کشور بیش از پیش ادامه داشته باشد. ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 خرداد 10 , ساعت 1:4 عصر
مدیر حوزه های علمیه با اشاره به محورهایی از طراحی های دشمنان انقلاب در برابر گفتمان نظام اسلامی، مقابله با گفتمان و تمدن نوین اسلامی را از برنامه های دشمنان دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در احلاسیه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه های علمیه در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفا برگزار شد، با اشاره به خاطره‌ای از رهبر معظم انقلاب اسلامی در 10 سال گذشته اظهار داشت: روزی در نماز رهبر معظم انقلاب اسلامی که جمع هایی در آن حضور پیدا می کردند، حضور داشتم که از ایشان تقاضا شد تا دقایقی را مستفیض نمایند و رهبر معظم انقلاب اسلامی از این نکته شروع کردند که حضور و غیاب در نقطه های حساس و در پیچ های تاریخی گاهی منشأ آثار برای قرن ها می شود؛ چنانکه در جنگ جهانی متفقین دور میزگرد نشسته و عالم را در بین خود تقسیم کردند؛ اما جهان اسلام غائب از صحنه بود. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 خرداد 9 , ساعت 9:26 صبح

از کنار آبنمای زیبا و زیرطاق گل‌های حیاط رد می‌شوم. ابتدای ورودی سالن ظروف سفالی با نقطه کوبی‌های زیبا و کنارش انواع کیف‌های چرمی دست‌دوز توجهم را جلب می‌کند. خانم جوانی با لباس رسمی و مقنعه کنار میز ایستاده. وارد تالار می‌شوم. اینجا جشنی برپاست؛ نسیم مهر برای کمک به آزادی زندانیان. همه هستند از مسؤولان، اصناف و صنعتگران و خانواده‌های زندانیان.

نسیمی برای رهایی

خبرگزاری فارس-البرز؛ گوشه سالن روی یکی از میزها هدایت می‌شوم. خانمی حدودا 40 ساله با دختر کوچکش کنار مردی با چهره‌ای مهربان و موهایی به سپیدی پنبه نشسته و دختر بچه‌ای یکی دوساله از سرو کولش بالا می رود. 

اینجا همه چیز زیباست؛ لوسترهای بلند کریستالی؛ گل آرایی زیبا؛ ظرف های پذیرایی لوکس و خوراکی‌های لاکچری. وسط این همه زیبایی‌، چشم‌های روشن و درشت زن، به این طرف و آن طرف دو دو می‌زند؛ اما انگار هیچ چیز را نمی‌بیند.  ادامه مطلب...

سه شنبه 102 خرداد 9 , ساعت 9:25 صبح

«خانواده‌ای سوار وانت شده و قصد فرار از معرکه را داشتند که یکی یکی از وانت می‌افتادند و می‌مردند، فرد دیگری خانواده‌ خود را از دست داده بود ولی به دلیل اثر مواد شیمیایی توان حرکت نداشت». این بخشی از گفت‌وگو با احمد ناطقی، از اولین عکاس‌هایی است که بعد از بمباران شیمیایی حلبچه توسط صدام وارد آن شهر شد.

روایت اولین عکاس فاجعه حلبچه از جنایتی بعثی - آلمانی

خبرگزاری فارس-تهران: اینکه اوضاع جهان به جایی می‌رسد که کشوری که خود عامل بسیاری از جنایات ضد بشری است، کشور دیگری را به بهانه «نقض حقوق بشر» شایسته تحریم می‌داند بسیار حیرت‌آور است.

چندی قبل «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه دولت آلمان در آستانه برگزاری نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل با ادعای نقض حقوق بشر در ایران، از اعمال تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران خبر داد. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 خرداد 8 , ساعت 12:15 عصر
علائم کمبود پروتئین چیست؟

علائم کمبود پروتئین شامل احساس گرسنگی، ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و شکننده شدن ناخن‌ها می‌‎شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پروتئین از اسیدهای آمینه تشکیل شده و برای بدن بسیار ضروری است. پروتئین‌ها نه تنها برای ترمیم و نگهداری ماهیچه‌ها حیاتی است، بلکه انرژی بدن را تأمین می‌کند و هورمون‌ها را تنظیم می‌کند. علاوه بر این، پروتئین به عنوان آنزیم‌هایی عمل می‌کند که واکنش‌های شیمایی را تسریع می‌کند، عبور مواد از غشای سلولی را تنظیم و در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کند. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 خرداد 8 , ساعت 12:14 عصر

صلوات، از جانب خداوند رحمت است و از سوی فرشتگان پاک کردن گناهان و از طرف مردم دعا است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اردبیل؛ صلوات بر محمد و آل محمد(ص) هم فواید دنیوی دارد و هم فواید اخروی.
یعنی صلوات فرستنده هم در دنیا ثواب می‌برد و حوائج دنیائی او بواسطه صلوات برآورده می‌شود و هم در آخرت موجب خلاصی از عذاب و نجات از هول قیامت می‌گردد.
آثار ذکر صلوات بر محمد و آل محمد(ص)
 
فواید دنیوی صلوات
فایده اول: در اصول کافی است که رسول خدا (ص) فرموده‌اند در مقابل صد صلوات حق تعالی صد حاجت را برآورده می‌نماید.
فایده دوم: با صدای بلند صلوات فرستادن نفاق را برطرف می‌سازد.
فایده سوم: صلوات فرستادن موجب پاکیزه شدن عمل‌هاست. ادامه مطلب...
شنبه 102 خرداد 6 , ساعت 5:58 عصر

                              بازتاب رونمایی از موشک «خیبر» ایران در آمریکا

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس روز پنجشنبه به وقت محلی در گزارشی با عنوان رونمایی از موشک بالستیک جدید ایران در میانه تنش های گسترده تر بر سر برنامه هسته ای ایران نوشت: ایران روز پنجشنبه از آخرین موشک بالستیک با سوخت مایع خود به نام خرمشهر رونمایی کرد. معرفی این موشک در میان تنش‌های گسترده‌تر با غرب بر سر برنامه هسته‌ای این کشور انجام می شود.

در این گزارش آمده است: مقامات ایران موشک خرمشهر 4 را در جریان یک رویداد در تهران درحالی که بر روی یک پرتابگر متحرک قرار داشت به خبرنگاران نشان دادند. ادامه مطلب...

شنبه 102 خرداد 6 , ساعت 1:40 صبح

قرآن کریم؛ یاور و چراغ هدایت همه انسان‌هاست و در چندسال اخیر حفظ کل قرآن کریم، مایه امیدآفرینی و آرامش یک بیمار ام. اس در سنندج شد.

روایتِ بیماری که با حفظِ قرآن امید گرفت

به گزارش ایلنا، اینجا خیابان شهدای سنندج است، مسجد محمدامین؛ کوچه‌های پس و پیچ جنب مسجد را طی می‌کنیم، برخی کوچه‌ها طولانی و دلباز و برخی دیگر باریک است، خانه‌های نوساز این محله انگشت شمارند، بیشتر خانه‌ها قدیمی و بعضی از آن‌ها هم هنوز رنگ و بوی کاهگل را دارند و با همان نمای قدیمی و بافت فرسوده هنوز هم محله‌ی ساده و قدیمی کارآموزی سنندج را حفظ کرده‌اند.

اینکه می‌گویند سنندج به شهر مسجد و مناره‌ها معروف است بی‌راه نگفته‌اند، اینجا در امتداد چند کوچه آنطرف‌تر از مسجد امین، مسجد ماموستا هژار قرار دارد. مسجدی که از باز بودن درب مسجد و عبور و مرور ساکنان محله در حوالی اذان ظهر، پیداست ارتباط اهالی این محله با مسجد پررنگ است. ادامه مطلب...

جمعه 102 خرداد 5 , ساعت 3:1 صبح

امروز پنجشنبه ای دیگر است

و دلخوشند به این پنجشنبه ها

به یک فاتحه، یک صلوات، یک خدا بیامرزدش

همین ها برایشان یک دنیاست در آن دنیا…

شادی روح رفتگان، فاتحه و صلوات

متن فاتحه روز پنجشنبه

 


جمعه 102 خرداد 5 , ساعت 3:0 صبح
سخنرانی سید حسن نصرالله به مناسبت عید مقاومت آغاز شد

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در سالروز عید مقاومت و آزادسازی اعلام کرد که این روز مناسبت بزرگی است که یادآور پیروزی مقاومت است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نصرالله امروز پنجشنبه در یک سخنرانی به مناسبت این روز  از ایران و سوریه به دلیل حمایت از مقاومت در لبنان تشکر کرد و گفت که ما در این روز باید از همه کسانی که در این پیروزی سهیم بودند، از جانبازان و خانواده های شهدا تشکر کنیم.

نصرالله با بیان اینکه نبرد با دشمن صهیونیست ادامه دارد، گفت که هر کسی که شک دارد که نبرد با اشغالگران پایان یافته، در اشتباه است. او افزود: دشمن صهیونیست هنوز بخش‌هایی از کشور لبنان را اشغال دارد، لذا نبرد پایان نیافته است. ادامه مطلب...

<      1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ