سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، گنجینه و کلید آن پرسش است . پس خدا رحمتتان کند بپرسید که به چهارکس پاداش داده می شود : پرسشگر و گوینده و شنونده و دوستدار آنها . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
شنبه 102 آبان 20 , ساعت 8:3 عصر

حافظ بین‌المللی قرآن کریم در نخستین اجتماع بزرگ حافظان قرآن کریم استان تهران با بیان اینکه قرآن به انسان قدرت می‌بخشد و او را مقاوم می‌کند، گفت: باید تلاش کنیم تا هر مسجد را به یک پایگاه قرآنی تبدیل کنیم. قطعا این امر حیات ماندگاری را برای کشورمان به ارمغان می‌آورد.

حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی، حافظ بین‌المللی قرآن کریم در نخستین اجتماع بزرگ حافظان قرآن کریم استان تهران با عنوان «حافظان قرآن حافظان حقیقت» که عصر امروز جمعه، نوزدهم آبان‌ماه، در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: تکریم حاملان و حافظان قرآن کریم همان تکریم خداوند و تجلیل از اوست.

عضو مجلس خبرگان رهبریبا بیان اینکه قرآن کریم و انس با آن ما را به زندگی حقیقی می‌رساند، تصریح کرد: کسی که با قرآن مأنوس شود به حقیقت زندگی دست پیدا می‌کند و زندگی او تماماً رنگ و بوی خدایی به خود می‌گیرد؛ جلوه‌هایی از این حقیقت را امروز در فلسطین می‌بینیم. قرآن به انسان قدرت می‌بخشد و او را مقاوم می‌کند و اینگونه است که شاهدیم چگونه انس با قرآن به رزمندگان جبهه مقاومت در غزه حیات بخشیده است.

مشاور رئیس‌جمهور در امور حوزه و روحانیت با اشاره به جلوه‌های حیات‌بخش قرآن در زندگی فلسطینی‌ها گفت: می‌بینید که مردم فلسطین در این شرایط نیز انس با قرآن را رها نکرده و همین قرآن آن‌ها را زنده نگه داشته است و این ایمان جامعه بشری را بیدار کنند.

حاج‌ابوالقاسم افزود: شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و تمامی شهدای 44 ساله انقلاب اسلامی با انس خود با قرآن جهانی را بیدار کردند و جریان مقاومت ریشه در این انس با قرآن کریم دارد. شهدای این مسیر با انس با قرآن یاد و راهشان زنده است و قدرت و توانشان بیش از پیش خواهد بود؛ لذا هر جمعیتی در شرایط فعلی مردم مظلوم فلسطین به زیر کشیده می‌شد، اما مردم فلسطین با قرآن زنده مانده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: امروز هر کسی برای تحمل فشار‌های زندگی باید به قرآن رو بیاورد. نباید از یاد ببریم صحنه‌هایی را که مادری، فرزندان خود را فدای قرآن کرد؛ لذا قرآن کتابی است که ما را در برابر مشکلات مقاوم کرده و به ما قدرت می‌بخشد.

این حافظ کل قرآن کریم با اشاره به اینکه انس با قرآن یاد شهدای جبهه مقاومت را زنده می‌دارد، گفت: از همین رو بیش از 10 هزار شهید فلسطینی زنده هستند. قطعاً جریان مقاومت از گذشته با شتاب بیشتری رقم خواهد خورد و خون پاک این شهیدان با قدرت بیشتری جامعه بشری را بیدار می‌کند.

حاج‌ابوالقاسم با تاکید بر اینکه اگر ما با قرآن مأنوس باشیم روز به روز عزت ما بیشتر خواهد شد و دشمن به زانو در خواهد آمد، خطاب به حافظان قرآن حاضر در مصلای امام خمینی(ره) گفت: هر یک از ما توانایی تشکیل یک حلقه قرآنی 10 نفره را در مساجد داریم و از این فرصت باید استفاده کنیم تا جمعیت حافظان را به 10 برابر برسانیم.

وی در پایان با بیان اینکه امروز مساجد کشور آمادگی آموزش قرآن را دارند، گفت: باید تلاش کنیم تا بنا به فرموده مقام معظم رهبری هر مسجد را به یک پایگاه قرآنی تبدیل کنیم. این امر حیات ماندگاری را برای یکایک مردان و زنان کشورمان به ارمغان می‌آورد. انس با قرآن اختصاص به هیچ شغل و جایگاهی ندارد و امیدواریم به همت مسئولان و مردم انس با قرآن در کشور بیش از پیش فراگیر شود.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ