سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با رغبت به آنچه نزد خداوند است، با اودوستی کن [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 102 فروردین 26 , ساعت 12:40 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ إنّی أسْألُکَ فیه ما یُرْضیکَ وأعوذُ بِکَ ممّا یؤذیک وأسألُکَ التّوفیقَ فیهِ لأنْ أطیعَکَ ولا أعْصیکَ یا جَوادَ السّائلین.

خدایا، در این ماه آنچه تو را خشنود می کند از تو درخواست می کنم و از آنچه تو را بیازارد به تو پناه می آورم و از تو در این ماه توفیق اطاعت و ترک نافرمانی ات را خواستارم، ای بخشنده به نیازمندان.

ماه رمضان

 


شنبه 102 فروردین 26 , ساعت 12:39 صبح

گوش تو با ماست مادر؟ صدایمان را می‌شنوی ای سرزمین پیامبران؟ پس تا آن روز، گهواره‌هایت را تکان بده فلسطین و بلند لالایی بخوان. لالاییِ «فتح خیبر به دست حیدر». آن‌ها هزاران سال است که از داستانِ دستانِ مردان ما می‌ترسند.

گهواره‌هایت را تکان بده «فلسطین» و لالایی بخوان/ لالایی فتحِ «خیبر» به دست «حیدر»!‌

خبرگزاری فارس؛ حنان سالمی: و یاد می‌کنم خواهران و برادرانم را در مسجد الأقصی. آن‌گاه که چشم در چشم شیاطینِ تا بن دندان مسلح، کلام خدا را بر سینه‌هاشان فشردند و با تمام جانِ زخم کشیده‌ و مُشت‌های خونینِ در هم فشرده شده‌شان، آیه خواندند: «ما در تورات به بنی اسرائیل خبر دادیم که قطعاً دو بار در زمین فساد خواهید کرد و در برابر طاعت خدا به سرکشی و طغیان و نسبت به مردم به برتری جویی و ستمی بزرگ دچار خواهید شد. پس هنگامی که نخستین وعده فرا رسد، گروهی از بندگانِ سختْ جنگ‌جو و نیرومند خود را بر ضدّ شما می‌انگیزیم تا شما را سخت در هم کوبند؛ حتی برای به دست آوردن مجرمان، خانه‌ها را جست‌وجو می‌کنند؛ و این است وعده‌ای قطعی!» ادامه مطلب...

شنبه 102 فروردین 26 , ساعت 12:28 صبح

مقام معظم رهبری می‌فرمایند: پیغمبر به امام علی فرمودند: وقتی شهادت نصیبت شود، چه جوری بر شهادت صبر خواهی کرد؟ این جای صبر نیست، صبر بر امرِ تلخ است. این از جاهایی است که انسان باید برای آن به خودش مژده دهد و شکر کند خدا را.

پای درس آقا| ماجرای اشتیاق امیرالمؤمنین برای شهادت

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، شهادت امیرالمؤمنین یکی از دهشتناک‌ترین وقایع تاریخ است که در آن مظهر عدالت مطلق ناجوانمردانه به دست شقی‌ترین اشقیا به شهادت رسید.

در ادامه روایت حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای را در این باره می‌خوانیم.

یک جمله‌ای را من در باب فداکاری این حضرت و شوق ایشان به شهادت عرض می‌کنم، این در نهج‌البلاغه است، خطبه‌ 156 نهج‌البلاغه. حضرت می‌فرماید وقتی که آیه‌ «اَحَسِبَ النّاسُ اَن یُترَکوِّا اَن یَقولوِّا ءامَنّا وَ هُم لا یُفتَنون» وارد شد و بحث فتنه مطرح شد، من فهمیدم که تا پیغمبر در میان ما هست، این فتنه رخ نخواهد داد، این فتنه مال بعد از پیغمبر است، با پیغمبر صحبت کردم، از ایشان سؤال کردم، ایشان هم بیاناتی دارند که حالا در آن خطبه بیانات پیغمبر ذکر شده. ادامه مطلب...

جمعه 102 فروردین 25 , ساعت 1:20 صبح
مقاومت فلسطین در طول تاریخ خود هیچ‌گاه مانند امروز قدرتمند نبوده

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه ای از آحاد ملت ایران برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای از آحاد ملت ایران برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: ابتکار تاریخی، ستودنی و تعیین کننده حضرت امام خمینی (ره) در نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، طی 44 سال گذشته با تبدیل مسئله فلسطین به عنوان مسئله اول جهان اسلام، امروز مهمترین عامل تغییر معادلات به نفع مقاومت ملت فلسطین و تحمیل اراده و برتری رزمندگان فلسطینی به رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی را در معرض جهانیان قرار گرفته است. ادامه مطلب...

جمعه 102 فروردین 25 , ساعت 1:19 صبح

روز بیست و سوم ماه رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ اغسِلْنی فیهِ من الذُّنوبِ وطَهِّرْنی فیهِ من العُیوبِ وامْتَحِنْ قَلْبی فیهِ بِتَقْوَی القُلوبِ یا مُقیلَ عَثَراتِ المُذْنِبین.

ترجمه دعای روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان

خدایا بشوی مرا در این ماه از گناه وپاکم نما در آن از عیب ها وآزمایش کن دلم را در آن به پرهیزکاری دلها ای چشم پوش لغزشهای گناهکاران. ( مفاتیح الجنان )

 

 


جمعه 102 فروردین 25 , ساعت 1:18 صبح

روز قدس یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران و از وصایای حضرت امام (ره) است/ با اعلام روز قدس از طرف امام راحل یک توطئه مهم آمریکا و صهیونیسم شکسته شد

اما نکته آخر، قدس است، روز جمعه این هفته، روز قدس را داریم . روز قدس یکی از افتخارات، نظام جمهوری اسلامی ایران و از وصایای حضرت امام(ره) است. تقریباً انقلاب که پیروز شد در همان ماه‌های اولیه در همان سال 58 چند ماهی بیشتر از انقلاب نگذشته بود، صهیونیست‌ها هم آن روزها به مسجد الاقصی حمله کردند و جنوب لبنان را بمباران می‌کردند، در آن شرایط امام(ره) جمعه پایان ماه رمضان را روز قدس عالم اعلام کردند و همان سال هم این مراسم و راهپیمایی در ایران و در برخی از کشورها انجام شد. هر چه زمان گذشت کشورهای دیگر هم به این ندا پاسخ مثبت دادند، کشورهای منطقه در عراق، سوریه، لبنان، افغانستان، پاکستان در بسیاری از کشورهای اسلامی و حتی در کشورهای اروپایی و آمریکایی، مسلمان‌ها به صحنه و به خیابان آمدند و فریاد زدند. خیلی مهم بود که توطئه بزرگ آمریکا و صهیونیسم شکسته شد. آنها فکر می‌کردند، قدس برای همیشه فراموش شده است. آنها فکر می‌کردند اشغالگر در سرزمین اشغالی تثبیت شده است. این زلزله را امام(ره) ایجاد کرد و به آنها فهماند که قدس پیروز است ملت فلسطین دیر یا زود به سرزمین‌شان باز خواهند گشت و قدس و مسجد الاقصی به عنوان قبله گاه اول مسلمین در اختیار مسلمانان خواهد بود البته همه ادیان به این سرزمین احترام می‌گذارند و باید بتوانند احترام بگذارند اما از دست اشغالگر نجات پیدا خواهد کرد.

مسیرهای راهپیمایی و محدودیت ترافیکی روز جهانی قدس در تهران

 


پنج شنبه 102 فروردین 24 , ساعت 12:42 صبح

اللَّهُمَّ افْتَحْ لِی فِیهِ أَبْوَابَ فَضْلِکَ، وَ أَنْزِلْ عَلَیَّ فِیهِ بَرَکَاتِکَ، وَ وَفِّقْنِی فِیهِ لِمُوجِبَاتِ مَرْضَاتِکَ، وَ أَسْکِنِّی فِیهِ بُحْبُوحَاتِ جَنَّاتِکَ، یَا مُجِیبَ دَعْوَةِ الْمُضْطَرِّینَ.

خدایا در این ماه درهای فضلت را به روی من بگشا، و برکاتت را بر من نازل فرما، و به موجبات خشنودی ات موفقم بدار، و در میان بهشت هایت جایم ده، ای برآورنده خواهش درماندگان.

 

 


پنج شنبه 102 فروردین 24 , ساعت 12:41 صبح

مراسم احیا و سخنرانی در مسجد انقلاب شهیدیه میبد به مناسبت شبهای قدر رمضان المبارک1444

شب بیست و سوم رمضان الکریم

حجت الاسلام آشیخ محمود ارشادحسینی

شروع مراسم از ساعت 22:00

شعر در سوگ شهادت امام علی (ع) / قرآنِ بی علی ثمرش ابن ملجم است، دارد خطر، تلاوت هر آیه بی علی

 


پنج شنبه 102 فروردین 24 , ساعت 12:39 صبح
چرا زمان ضربت خوردن امام علی(ع)، فرزندانشان در مسجد نبودند؟

امام علی (ع) از توطئه قتل خود و شهادت در سحرگاه آگاه بودند. به همین علت اگر امام حسن و امام حسین علیهماالسلام در آنجا حضور داشتند، خطر متوجه جان ایشان بود و تداوم امامت در معرض تهدید قرار می‌گرفت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، ابن ملجم مرادی قبل‌ها یکی از یاران و دوستداران امام علی (ع) بود که وقتی پیش‌بینی آن حضرت مبنی بر اقدام خود به قتل ایشان را شنید، نتوانست باور کند. اما مرور زمان جوهره او را نمایان کرد و نشان داد کسی که مدح‌های طولانی و شعرهای زیبا در وصف حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام می‌سرود، دست خود را به خون پاک و مطهر آن حضرت آلوده کرده و عالمی را در سوگ می‌نشاند.

خبرگزاری تسنیم در گفت‌وگویی که با حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم ارفع، سخنران و پژوهشگر دینی انجام داده به بررسی نکات مهمی از زندگی سراسر خیر و برکت حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام پرداخته است. ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 فروردین 23 , ساعت 2:7 صبح

اعمال شب بیست و یکم ماه رمضان بر دو قسم است، قسم اول دعا‌هایی که مربوط به دهه آخر ماه رمضان و دیگری اعمال مخصوص شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان ،  شب قدر بهترین فرصت برای طلب آمرزش گناهان از خداوند است و پروردگار در شب بیست و یکم ماه رمضان عنایت خاصی به بندگان خود دارد و می‌خواهد بواسطه شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان بگونه‌ای بندگان خود را مورد آمرزش قرار دهد.  

اعمال شب بیست و یکم ماه رمضان

اعمال مشترک شب‌های قدر چند نوع هستند:

غسل
علامه مجلسى فرموده است که "بهتر است غسل شب‌های قدر را مقارن غروب آفتاب انجام دهند که نماز مغرب را با غسل بخوانند".

خواندن دو رکعت نماز
در هر رکعت بعد از حمد، هفت مرتبه سوره توحید (قل هو الله احد) را بخواند و بعد از پایان نماز هفتاد مرتبه بگوید «اَسْتَغْفِرُ اللّهَ وَاَتُوبُ اِلَیْهِ»

در روایتى از رسول خدا (ص) آمده است که کسی که این عمل را انجام دهد از جاى خود برنخیزد مگر اینکه خدای متعال او و پدر و مادرش را بیامرزد و خداوند، فرشتگان را مامور می‌کند که تا سال آینده برای وی حسنات بنویسند. ادامه مطلب...

<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ