سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند از دانش سیر نمی شود، تا سرانجام به بهشت درآید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
یکشنبه 102 فروردین 20 , ساعت 1:13 صبح

دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+ متن، صوت و ترجمه

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ نَبّهْنی فیهِ لِبَرَکاتِ أسْحارِهِ ونوّرْ فیهِ قلبی بِضِیاءِ أنْوارِهِ وخُذْ بِکُلّ أعْضائی الى اتّباعِ آثارِهِ بِنورِکَ یا مُنَوّرَ قُلوبِ العارفین.


خدایا آگاهم نما در آن براى برکات سحرهایش و روشن کن در آن دلم را به پرتو انوارش و بکار به همه اعضایم به پیروى آثارش به نور خودت اى روشنى بخش دلهاى حق شناسان.


شنبه 102 فروردین 19 , ساعت 12:33 صبح

دعاى روز هفدهم ماه رمضان

 بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ اهْدِنی فیهِ لِصالِحِ الأعْمالِ واقْـضِ لی فیهِ الحَوائِجَ والآمالِ یا من لا یَحْتاجُ الى التّفْسیر والسؤالِ یا عالِماً بما فی صُدورِ العالَمین صَلّ على محمّدٍ و آلهِ الطّاهِرین.

خدایا راهنمایی ام کن در آن به کارهاى شایسته و اعمال نیک و برآور برایم حاجتها و آرزوهایم اى که نیازى به سویت تفسیر و سؤال ندارد اى داناى به آنچه در سینه هاى جهانیان است درود فرست بر محمد وآل طاهر او .

 


شنبه 102 فروردین 19 , ساعت 12:32 صبح

«شولوپ!»صدای توپ فوتبال بچه‌ها بود که در کاسه آش افطار افتاد! مردها زدند زیر خنده. زن‌ها اول شوکه شدند و بعد بعضی‌ها لبخند‌زنان، بعضی‌ها هم ایش و ویش‌کنان! مقداد، توپ آبی رنگ را که حالا در اثر چسبیدن سبزی و رشته، شبیه تصاویر فضانوردان از کره زمین شده بود از کاسه آش درآورد، آن را با احتیاط و کمی دور از بدنش گرفت و تحویل بچه‌ها داد «علی! ببر زیر شیر بشورش. بعد هم بقیه فوتبال‌تون رو اون طرف‌تر بازی کنین. پشت اون شمشادا. اینجا نمونین که باز شوت کنین تو مغز و کله پاچه‌ی ما!»

اینجا خانه ما| افطاری در پارک با لشکر بچه ها!

گروه زندگی:  این، روایت جریان زندگی است. زندگی، در خانه ما!

«شولوپ!»
صدای توپ فوتبال بچه‌ها بود که در کاسه آش افتاد! مردها زدند زیر خنده. زن‌ها اول شوکه شدند و بعد به دو دسته تقسیم شدند، بعضی‌ها لبخند‌زنان، بعضی‌ها هم ایش و ویش‌کنان! مقداد توپ آبی رنگ را که حالا در اثر چسبیدن سبزی و رشته، شبیه تصاویر فضانوردان از کره زمین شده بود از کاسه آش درآورد، آن را با احتیاط و کمی دور از بدنش گرفت و تحویل بچه‌ها داد «علی! ببر زیر شیر بشورش. بعد هم بقیه فوتبال‌تون رو اون طرف‌تر بازی کنین. پشت اون شمشادا. اینجا نمونین که باز شوت کنین تو مغز و کله پاچه‌ی ما!» ادامه مطلب...

جمعه 102 فروردین 18 , ساعت 3:0 صبح
دعای روز و شب شانزدهم ماه رمضان 1402 + شرح متن، نماز و اعمال

بسم‌الله الرحمن الرحیم

اَللّهُمَّ وَفِّقْنی فیهِ لِمُوافَقَةِ الاْبْرارِ وَجَنِّبْنی فیهِ مُرافَقَةَ الاْشْرارِ وَآوِنی فیهِ بِرَحْمَتِکَ اِلی دارِ الْقَرارِ بِاِلهِیَّتِکَ یا إلَهَ العالَمین.

خدایا موفقم دار در این ماه به همراهی کردن با نیکان و دورم دار در آن از رفاقت با اشرار و جایم ده در آن به وسیله رحمت خود به خانه قرار و آرامش به معبودیت خود ای معبود جهانیان.

 


جمعه 102 فروردین 18 , ساعت 2:58 صبح
احکام شرعی روزه مسافر در ماه رمضان

روزه گرفتن در سفر احکام شرعی خاصی دارد که شخص مسافر بنابه نظر مرجع تقلید خود می‌تواند سفر خود را مدیریت کرده و قضای آن را بعد از برگشت به وطن به جای آورد.

به گزارش مشرق، روزه ارزش بالایی نزد ما شیعیان دارد و آن را وسیله‌ای برای تقرب به خداوند متعال می‌دانیم پس بهتر است تا با احکام آن در سفر نیز آشنا شویم تا ندانسته باعث ابطال روزه خود نشویم.

طبق نظر علما بطور کلی مسافرت در ماه رمضان اشکال ندارد، اما اگر برای فرار از روزه باشد مکروه است، شخص مسافر بنابه نظر مرجع تقلید خود می‌تواند سفر خود را مدیریت کرده و قضای آن را بعد از برگشت به وطن به جای آورد. ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 فروردین 17 , ساعت 1:32 صبح

 زندیگنامه امام حسن,امام حسن مجتبی,میلاد امام حسن مجتبی

 پانزده رمضان- میلاد امام حسن مجتبی (ع)

حسن علیه ‏السلام گل حُسنِ یوسف باغ پیامبر است.

عکس این گلِ حُسن یوسف در آینه را بانوان بهشت، تا ابد آه می ‏کشند.

حُسن حسن، نیمه سیبی است که پیامبر صلی ‏الله‏ علیه‏ و‏آله ‏وسلم به فاطمه علیهاالسلام هدیه داد.

نگاه فاطمه به هر طرف رو کند، آفتاب به آن سو رو می‏ کند؛ فاطمه علیهاالسلام ملکه آفتابگردان‏ های دنیاست و حسن علیه ‏السلام ، گلی که در سایه ‏اش قد کشیده است.

امشب ستاره ‏ها جشن ساده علی و فاطمه را چراغانی می‏کنند.

امشب گلدان آغوش فاطمه، سرشار از عطر این گلِ آسمانی خواهد شد.

امشب بوی سیب، مدینه را بیهوش می‏ کند؛ سیبی که عطرش، روزها و سال‏ها و قرن‏ها را در می‏ نوردد، سیبی که عرشی است. ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 فروردین 17 , ساعت 1:31 صبح
بی‌حجابی و بی‌عفتی امروز حاصل چهار دهه پیاده‌سازی الگوی توسعه غرب است/ آن افراد را رها می‌کنیم و یک جوان را می‌گیریم؟/ وزیر پیشین ارتباطات و معاونش برای این وضع فضای مجازی باید محاکمه شوند

به گزارش جهان نیوز، آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری عضو مجلس خبرگان رهبری در برنامه «مضیف» که هر شب از ساعت 23 از شبکه‌های سپهر و حبیب با اجرای سیدجواد پرئی شاعر آئینی از کربلای معلی پخش می‌شود، در پاسخ به این سوال که با اتفاقات کنونی یک عده از روی لجاجت و محاجه، حجاب را تحت شعاع قرار می‌دهند؛ از طرف دیگر دستگاه‌های نظارتی اعلام می‌کنند راننده تاکسی یا رستوران‌دارها اگر قانون حجاب را رعایت نکنند، جریمه می‌شوند. در مقابل آن‌ها هم می‌گویند که مترو برای حاکمیت است، چرا در آنجا هم رعایت نمی‌شود؟ با اشاره به اینکه اصل منکر، اقامه آن است، بعد اشاعه و پس از آن ارتکاب است، اظهار داشت: نمی‌توان با کسانی که ارتکاب منکر می‌کنند، درگیر شد، اما با شبکه اشاعه و اقامه آن درگیر نشد. این درگیری ناموفق است، البته نمی‌گویم این را رها کنید؛ زیرا هرکسی به اندازه جرمش باید مجازات شود.

بی‌حجابی و بی‌عفتی امروز حاصل چهار دهه پیاده‌سازی الگوی توسعه غرب است
وی ادامه داد: اگر به کسی که اقامه بی‌عفتی می‌کند، مدال کارشناسی ارشد و دانشمند دهید و به یک خانم که به یکی از لوازم آن منتهی است، لقب عامل به منکر دهید، قابل دفاع نیست. کسانی که چهار دهه است، زیرپوستی در کشور ما تصمیم‌گیری می‌کنند تا الگوی توسعه غربی در کشور ما پیاده شود، میوه‌های امروز خود را در حال چیدن هستند. ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 فروردین 17 , ساعت 1:29 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ طاعَةَ الخاشِعین واشْرَحْ فیهِ صَدْری بإنابَةِ المُخْبتینَ بأمانِکَ یا أمانَ الخائِفین.

خدایا در این ماه طاعت فروتنان را نصیبم کن و سینه‌ام را برای توبه‌ای همانند توبه فروتنان گشوده گردان، به حق امان بخشی خود ای ایمنی دل‌های ترسان.

دعای روز و شب پانزدهم ماه رمضان 1402 + شرح متن، نماز و اعمال

 


چهارشنبه 102 فروردین 16 , ساعت 1:0 صبح

دیدار مسئولان و کارگزاران نظام با رهبر انقلاب

رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام با بیان اینکه حجاب محدودیت شرعی و قانونی است فرمودند: کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است.

خیلی از کسانی که کشف حجاب می‌کنند اگر بدانند پشت کار آنها چه سیاستی است قطعاً این کار را نمی‌کنند. دشمن با برنامه وارد شده ما هم باید با برنامه وارد شویم.


چهارشنبه 102 فروردین 16 , ساعت 12:55 صبح
 
بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ لا تؤاخِذْنی فیهِ بالعَثراتِ واقِلْنی فیهِ من الخَطایا والهَفَواتِ ولا تَجْعَلْنی فیه غَرَضاً للبلایا والآفاتِ بِعِزّتِکَ یا عزّ المسْلمین.


خدایا مؤاخذه نکن مرا در ایـن روز به لغزشها و درگذر از من در آن از خطاها و بیهودگیها و قرار مده مرا در آن نشانه تیر بلاها و آفات اى عزت دهنده مسلمانان

<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ