سفارش تبلیغ
صبا ویژن
غایت دانش، عمل نیکوست . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 102 فروردین 15 , ساعت 2:53 صبح

 

قابل توجه زنان آزاردهنده به همسر

نافرمانى زن از خواسته هاى به حق شوهر، و ناامن کنند خانه براى همسر، و تن ندادن به کارگزارى و تدبیر مرد، و تلخى ایجاد کردن در محیط خانه، و آزار دادن به شوهر با عمل و رفتار و با زبان، و اصرار برخواسته هاى نابجا و خارج از قدرت و توان مرد همه و همه بدون شک جنبه معصیت و گناه دارد، گناه و معصیتى که خشم خدا و عذاب قیامت را در پى خواهد داشت، و قطعاً عاقلانه نیست که زنى با آزار دادن به شوهر و سرپیچى از او در ا مور حق، خود را مستحق عذابى کند که براى هیچ صاحب حیاتى قابل تحمل نیست.

لازم مى دانم به چند روایت که درونمائى از عذاب قیامت را بیان مى کند اشاره کنم.

از ابوبصیر مردى که مورد وثوق و اطمینان حضرت صادق (ع) بوده به سند صحیح روایت شده که مى گوید به محضر حضرت صادق مشرف شدم و گفتم: اى فرزند پیامبر خدا مرا با بیان کردن عذاب الهى بیم ده که دلم به شدت دچار قساوت شده است.

فرمود: اى ابومحمد براى زندگى دور و درازى که زندگى آخرت است آماده باش، زندگى و حیاتى که نهایت و بن بست ندارد، به راستى نسبت به حیات آخرت اندیشه کن، و براى آن توشه مناسب فراهم نما.

به راستى که امین وحى روزى به محضر رسول خدا آمد در حالى که قیافه اى در هم داشت و آثار اندوه در چهره اش آشکار بود، در حالى که پیش از آن هرگاه به نزد پیامبر مى آمد خندان و خوشحال مى آمد.

رسول خدا فرمود: اى جبرئیل چرا امروز خشمگین و اندوهناک آمده اى؟ عرضه داشت امروز دم هائى را که بر آتش دوزخ مى دمیدند متوقف کردند، پیامبر پرسید دم هاى آتش دوزخ چیست، پاسخ داد اى رسول الهى خداوند فرمان داد که هزار سال بر آتش جهنم دمیدند تا سپید شد، پس هزار سال دیگر دمیدند تا سرخ شد، آنگاه هزار سال دیگر دمیدند تا سیاه شد، اکنون سیاه و ظلمانى است، اگر قطره اى از ضریع که عرق بدن زنان زناکار اهل جهنم است و در دیگ هاى دوزخ جوشانده مى شود و به عوض آب به جهنمیان مى خورانند، در آب هاى اهل دنیا بریزند بناچار همه اهل دنیا از گندش بمیرند، و اگر یک حلقه از زنجیرى که هفتاد ذراع است و بر گردن اهل دوزخ مى گذارند بر دنیا بگذارند از حرارت آن تمام دنیا بگدازند، و اگر پیراهنى از پیراهن هاى اهل آتش را در میان زمین و آسمان بیاویزند اهل دنیا از بوى بد آن هلاک شوند! ادامه مطلب...

سه شنبه 102 فروردین 15 , ساعت 2:50 صبح

https://hawzah.net/Image/Mostabser/______20150403_1498104957.jpg

حضرت ایت ا... محمد ابراهیم اعرافی(حاجی شیخ) موسس مسجد انقلاب شهیدیه

خدمات بی نظیر ایشان در ساختن مدرسه، مسجد، حمام و... ستودنی است و تا این اثار باپرجاست، باقیات صالحاتی برای ان مرحوم خواهد بود.

هنگامی که ایشان در حدود سال 1320ش. به میبد بازگشت، و در شهیدیه ساکن شد، ان روستا یک مسجد بیشتر نداشت. ایشان در کنار منزل پدرشان یک مسجد بنا کرد و در ان به اقامه نماز پرداخت.

در زمان حیاط ایشان خودشان امام جماعت مسجد را به عهده داشتند و از رحلت حجج اسلام حاج شیخ عبد الرسول فاضلی رحمت ا... علیه بودند و همچنین حجت الاسلام آشیخ محمود ارشادحسینی بعد از  بیش از 30 سال امام جماعت این مسجد را تا امروز به عهده دار هستند.

از معدود مساجدی هست که در تمام سال علاوه بر نماز ظهر و مغرب و نماز صبح هم اقامه میشود و از تقریبا کمترین تعطیلی را  در طول بیش از 30 را داشته است.

 

 


سه شنبه 102 فروردین 15 , ساعت 2:38 صبح
نقل قولی جالب از امام خامنه‌ای درباره مرحوم آیت‌الله اعرافی
  • در صفحه 104 کتاب دل‌شده کوچه خدا که به تازگی تالیف شده و در آن به شکل زیبایی به بیان خاطراتی درباره مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد ابراهیم اعرافی پرداخته شده، نقل قولی از امام خامنه‌ای درباره مرحوم آیت‌الله اعرافی آمده است.

16

[مرحوم اعرافی] در حالیکه وابستگان و فرستادگان رژیم، با هواپیما، قطار و ماشین‌های مدل بالا، مسافت‌های طولانی را برای خود کوتاه و راحت می‌کردند، با بدنی نحیف به همراه راننده‌ای(شهید زاهدی) سوار بر ماشین ژیانی به دل جاده‌ها می‌زد تا به دیدار یاران در تبعید امام برود.

از میبد تا ایرانشهر، برای آیت‌الله اعرافی که می‌خواست عشق خود را به امام(ره) و آیت‌الله خامنه‌ای نشان دهد، مسافتی به کوتاهی منزل تا مسجد انقلاب در محله شهیدیه بود.

آیت‌الله خامنه‌ای از دیدار آن روزش در ایرانشهر با این پیر انقلابی چنین یاد می‌کند:

«وقتی ایرانشهر آمدند به من گفتند: بلند شوید از اینجا برویم! گفتیم: ما در تبعیدیم و اگر از اینجا خارج شویم درگیری می‌شود. گفتند: ما با آنها می‌جنگیم! من تعجب کردم که پیرمردی این گونه سخن بگوید و این چنین قویالقلب باشد، ایشان روحانی کم‌نظیر، روشن و حقیقتا شجاعی بودند و یک روحانی معمولی نبودند؛ چرا که رهبری می‌کردند، رفتار و گفتار ایشان برای ما درس‌آموز بود.»

 


سه شنبه 102 فروردین 15 , ساعت 2:36 صبح

شهیدیه را بیشتر بشناسیم

شهر میبد در حاشیه ی شرقی کویر و در 50 کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد. این شهر از شمال به اردکان و از جنوب به رستاق و از شرق و غرب به دو دشت کوچک پایکوهی محدود می شود.

میبد در"10،"20و "54 طول جغرافیایی و "45،"14 و "32 عرض جغرافیایی قرار دارد و ارتفاع متوسط آن از سطح دریا،1234متر است.

میبد از شهرهای بسیار کهن یزد و به اصطلاح چغرافی نویسان قدیم،شهری از کوره ی اصطخر بوده و در کتب جغرافی اسلامی نامش جزء توابع یزد و کوره ی مذکور آمده است.

اهمیت تاریخی میبد و دوران وسعت و آبادانی اساسی آن،مربوط به آل مظفر است که خود از این شهر برخاستند و یزد،کرمان و فارس را در حیطه ی تصرف و قدرت پادشاهی در آوردند.

میبد شهر بزرگی است مرکب از چندین بخش که هر یک نام خاص خود را دارد.بخش های آن عبارتند از: میبد،بشنیغان،کوچک،فیروزآباد،مهرجرد،کوچه باغ،حسن آباد،بیده،خانقاه،شمس آباد،بدرآباد،ده شیخی،جهان آباد،مرزعه ی کلانتر،رکن آباد،مهرآباد،بارجین،شهیدیه،محمود آّباد،اکبرآباد،بخدان،امیرآباد،شاه جهان آباد،بفروئیه،ده آباد،و عشرت آباد.

جمعیت میبد بیش از هفتاد هزار نفر می باشد. ادامه مطلب...
سه شنبه 102 فروردین 15 , ساعت 2:31 صبح

داستان شگفت انگیز سعد بن معاذ

امام صادق علیه السلام مى فرماید: گروهى نزد پیامبر خدا آمدند و او را به مرگ سعد بن معاذ خبر دادند، پیامبر با اصحاب براى تجهیز سعد حرکت کردند، و در حالى که بر چهارچوب در غسّال خانه قرار داشتند به غسل دادن بدن سعد فرمان دادند. هنگامى که او را حنوط و کفن کردند و بر تخته اى براى حمل به سوى بقیع قرار دادند، حضرت با پاى برهنه و بدون عبا دنبال جنازه حرکت کردند، سپس گاهى طرف راست جنازه را بر دوش مى گرفتند و گاهى طرف چپ را تا به قبر رسیدند. پیامبر وارد قبر شد و با دست مبارکش لحد چید و از اصحاب مى خواست که سنگ و خاک به حضرت دهند تا روزنه هاى بین لحد را بگیرد؛ چون فارغ شدند و خاک روى لحد ریخته شد و قبر به طور کامل بسته شد،

فرمود: من مى دانم به زودى جنازه مى پوسد ولى خدا بنده اى را دوست دارد که هرگاه کارى مى کند محکم و استوار انجام مى دهد، به این خاطر در چینش لحد و بستن روزنه هاى آن با سنگ و خاک دقت کردم. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 فروردین 15 , ساعت 2:29 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ طَهّرنی فیهِ من الدَنَسِ والأقْذارِ وصَبّرنی فیهِ علی کائِناتِ الأقْدارِ ووَفّقْنی فیهِ للتّقی وصُحْبةِ الأبْرارِ بِعَوْنِکَ یا قُرّةَ عیْنِ المَساکین.

خدایا پاکیزه ام کن در این روز از چرک و کثافت و شکیبائیم ده در آن به آنچه مقدر است شدنی ها و توفیقم ده در آن برای تقوی و هم نشینی با نیکان به یاریت ای روشنی چشم مستمندان.

دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان

 


دوشنبه 102 فروردین 14 , ساعت 1:30 صبح
خادمان قرآن کریم تجلیل شدند

همزمان با اولین روز از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، رئیس جمهور، اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا معاف معاون قرآن و عترت و حدادعادل رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی از خادمان قرآن کریم تجلیل شد. 

به گزارش ایسنا، بیست و هشتمین آئین تکریم خادمان قرآن کریم عصر امروز (12 فروردین ماه) همزمان با آئین گشایش سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و با حضور رئیس جمهور، مسئولان و جمعی از خادمین قرآنی در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شد. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 فروردین 14 , ساعت 1:29 صبح

شرح دعای روز دوازدهم ماه مبارک رمضان در بیان حضرت آیة الله مجتهدی(ره)

اللَّهُمَّ زَیِّنِّی فِیهِ بِالسِّتْرِ وَ الْعَفَافِ؛ خدایا در ماه رمضان مرا بدو چیز زینت بده؛ یکی: ستر و دیگری؛ عفاف

ستر یعنی؛ گناهان مردم را مخفی کن، دنبال عیوب خویشتن باش، خوشا بحال بنده ای که به عیب خودش می پردازد و به عیوب دیگران کاری ندارد [2]. اگر رفیق شما عیبی دارد به کسی نگو! این عمل شما از مصادیق غیبت است و اعمال چهل روز را از بین می برد [3].

همچون مگسان تو بر پلیدی منشین ادامه مطلب...

یکشنبه 102 فروردین 13 , ساعت 5:4 عصر
اگر با تقوا باشید هیچ عمل خیری از شما کم نیست

وقتی شما تقوا دارید، هر عملی که انجام بدهید مورد قبول است و وقتی که عملی مورد قبول ذات مقدّس پروردگار قرار گرفت، دیگر این عمل کم نیست؛ هر چه باشد.

خبرگزاری مهر- گروه دین و اندیشه: بعد از قرآن کریم، حدیث دومین منبع و سند دین شناسی و تعیین کننده راه سعادت انسان‌ها است. تکیه بر این منبع حیات بخش در برخی حوزه‌های دین پژوهی همچون فقه و بخش‌هایی از اخلاق بیشتر و گسترده‌تر است؛ زیرا اصول این دانش‌ها در قرآن به اجمال و اشاره آمده و تفصیل آن را باید در حدیث یافت.

حضرت آیت الله خامنه ای همواره در ابتدای درس خارج فقه خود که تا پیش از کرونا، چندین سال منظم برگزار گردید به قرائت و تبیین و شرح یک حدیث می‌پرداختند.احادیثی که با مضامین اخلاقی و اجتماعی و قابل استفاده برای عموم جامعه است و شرح حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر احادیث نیز حاوی نکات نو و کاربردی در سبک زندگی اسلامی است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای جلسه درس خارج فقه 27 مهر 1396 با استناد به روایتی از امام صادق (ع) می‌پردازند که در ادامه صوت و متن این جلسه تقدیم مخاطبان می‌شود:

عَن اَبی عَبدِ اللهِ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّدٍ سَلامُ اللهِ عَلَیهِما قالَ: قالَ اَمیرُ المُؤمِنینَ عَلیُّ بنُ اَبی طالِبٍ عَلَیهِ السَّلامُ: لا یَقِلُّ مَعَ التَّقوی? عَمَلٌ وَ کَیفَ یَقِلُّ ما یُتَقَبَّل .(1)و قتی شما تقوا دارید و متّقی هستید، هیچ عمل خیری که از شما صادر شود کم نیست. ولو یک صلوات بفرستید، یک سبحان‌الله بگویید، یک صدقه‌ای بدهید، یک صله‌ی رحمی بکنید، هر کاری که بکنید، وقتی دارای تقوا هستید، آن عمل، عمل کوچکی دیگر نیست. خاصیّت تقوا این است. تقوا مثل روحی است که در جسمِ اعمال نیک و خیرِ انسان وارد می‌شود و به آنها حیات می بخشد، ارزش میبخشد، عُلو می بخشد. ادامه مطلب...

یکشنبه 102 فروردین 13 , ساعت 5:3 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ حَبّبْ الیّ فیهِ الإحْسانَ وکَرّهْ الیّ فیهِ الفُسوقَ والعِصْیانَ وحَرّمْ علیّ فیهِ السّخَطَ والنّیرانَ بِعَوْنِکَ یا غیاثَ المُسْتغیثین.


خدایا دوست گردان به من در این روز نیکى را و نـاپسند بدار در این روز فسق و نافرمانى را و حرام کن بر من در آن خشم و سوزندگى را به یاریت اى دادرس داد خواهان.


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ