سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سخاوت بى خواستن بخشیدن است ، و آنچه به خواهش بخشند یا از شرم است و یا از بیم سخن زشت شنیدن . [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 102 آذر 28 , ساعت 12:4 عصر

شاهنامه و دیوان حافظ کتاب‌های پای ثابت در دورهمی‌های شب چله ما هستند، اما وقتش رسیده که کتاب‌های جوان را در کنار کتاب‌های قدیمی‌تر وارد این مهمانی خانوادگی کنیم.

شب یلدا به دیوان حافظ و شاهنامه استراحت بدهید!

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، شب یلدا یا شب چله، زمان مناسبی است که دور خانواده جمع شویم و افکار خود را از دغدغه‌های روزانه دور کنیم. در این شب خوشایند کتاب یکی از اعضای خانواده است که به نشاط و سرزندگی این جمع اضافه می‌کند. شاهنامه‌خوانی و حافظ‌خوانی دو کتاب باوفا و قدیمی، پای ثابت سفره شب چله ما هستند. در شب یلدا امسال قصد داریم به این دو کتاب قدیمی استراحتی دهیم و کتاب‌های تازه نفس و جوان را مهمان سفره خود کنیم. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 آذر 28 , ساعت 12:3 عصر

آیت‌الله دکتر مفتح عقیده داشت که اگر چه حوزه و دانشگاه هر یک اهداف، برنامه‌ها و کارکردهای خود را دارند ولی می‌توانند با نگرشی توأم با احترام و اعتماد متقابل، با یکدیگر ارتباط داشته باشند و در راستای حل معضلات اجتماعی گاه بردارند.

«شهید مفتح» عالمی که راه حل معضلات جامعه را وحدت حوزه و دانشگاه می‌دانست+عکس

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس امروز 27 آذر سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح است که به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه معرفی شده است. این استاد حوزه و دانشگاه در این روز توسط اعضای گروهک فرقان در دانشکده الهیات دانشگاه تهران مظلومانه به شهادت رسید و این آغازی شد برای ارتباط بهتر دو نهاد علمی کشور یعنی حوزه و دانشگاه. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 آذر 28 , ساعت 12:3 عصر

رئیس اسبق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: بعضی از دوستان، وحدت حوزه و دانشگاه را به همکاری حوزه و دانشگاه تقلیل می‌دهند، بعضی دیگر آن را به همسویی و هم‌افزایی تعبیر می‌کنند. در حالی که چنین نیست.

ذوعلم: بعضی دوستان وحدت حوزه و دانشگاه را به همکاری این دو تقلیل می‌دهند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی ذوعلم، رئیس اسبق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره وحدت حوزه و دانشگاه گفت: در مورد نوع ارتباط بین حوزه و دانشگاه تعابیر مختلفی را به کار می‌برند. بعضی از دوستان، وحدت حوزه و دانشگاه را به همکاری حوزه و دانشگاه تقلیل می‌دهند، بعضی دیگر آن را به همسویی و هم‌افزایی تعبیر می‌کنند. ادامه مطلب...

شنبه 102 آذر 25 , ساعت 10:3 صبح
حب فاطمه زهرا (س) تطهیردهنده و کامل‌کننده انسان‌ها است

ایسنا/زنجان کارشناس مسائل دینی گفت: حب فاطمه زهرا (س) تطهیردهنده و کامل‌کننده است و انسانی که حب حضرت زهرا (س) را در دل دارد هیچ گاه راه را بیراهه نمی‌رود.

حجت‌الاسلام سعید مرادپور در گفت‌وگو با ایسنا، با تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا (س)، با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) انسان بی‌نظیری است که شخصیت ایشان در وصف نمی‌گنجد، متذکر شد: حضرت زهرا (س) موحد در راه الهی و محبوب خداوند متعال است.

امام‌جمعه ابهر ادامه داد: پیامبر (ص) فرمود: ای سلمان! دوستی فاطمه در 100 جایگاه سود می‌بخشد که ساده‌ترین این جایگاه‌ها مرگ و قبر و میزان و محشر و صراط‍‌ و محاسبه است.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) ام‌ابیها و حلقه وصل دو دریای عظیم نبوت و امامت است که پیامبر اکرم (ص) بارها و بارها به معرفی شخصیت ایشان پرداخته است، ادامه داد:  پیامبر (ص) فرمودند، هر که دخترم فاطمه از او راضی باشد من از او راضیم و هر که من از او راضی باشم خدا از او راضی است و هر که فاطمه بر او خشم بگیرد، من بر او خشم می‌گیرم و هر کس من بر او خشم بگیرم خدا بر او خشمگین است.

کارشناس مسائل دینی با تاکید بر اینکه فاطمه (س) کوثر خداست و جمال و جلال خداوندی در وجود فاطمه تجلی یافته و با نور فاطمه (س) می‌توان در مسیری حرکت کرد که به خداوند منتهی می‌شود، اضافه کرد: حضرت زهرا (س) معرف نهایت کمال زن و اوج عروج یک انسان است.

 


شنبه 102 آذر 25 , ساعت 10:2 صبح

مسابقه کتابخوانی و خوانش کتاب «شیوه‌های تربیتی پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) با تأکید بر نقش تربیتی مادران ائمه اطهار (ع)» اثر محسن جمالی همراه با جوایز ارزنده برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسابقه کتابخوانی و خوانش کتاب «شیوه‌های تربیتی پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) (با تأکید بر نقش تربیتی مادران ائمه اطهار (ع))» اثر محسن جمالی به صورت غیرحضوری و آفلاین برگزار خواهد شد.

این مسابقه از شهادت حضرت زهرا (س) تا ولادت آن حضرت (از 26 آذرماه الی 13 دی ماه 1402) برگزار می‌شود.

 

به برگزیدگان این مسابقه به قید قرعه جوایز ارزنده (دو کمک هزینه سفر به مشهد مقدس، دو کارت هدیه 500 هزار تومانی، پنج کارت هدیه 200 هزار تومانی و 10 هدیه غیرنقدی دیگر) اهدا خواهد شد.

علاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل pdf کتاب و سؤالات (به صورت رایگان) و شرکت در این مسابقه، به کانال بنیاد فرهنگی صبح ظهور در پیام رسان ایتا به نشانی @sobhezohor و یا آدرس اینترنتی www.sobhezohor.ir مراجعه کنند.

 


شنبه 102 آذر 25 , ساعت 10:1 صبح

کتاب «لولا»؛ تأملاتی در ظرفیت‌های جمهوریت دینی اثر وحید جلیلی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، کتاب «لولا»؛ نوشته وحید جلیلی، تأملاتی در ظرفیت‌های جمهوریت دینی است که در پاره‌ای از اوقات مورد غفلت قرار گرفته است.

هرچند نظامی که ولایت فقیه در رأس آن است، «جمهوری اسلامی» است، اما شاید یک صدم دغدغه، همت و تلاشی که برای تبیین ولایت وجود دارد، برای تبیین جمهوریت نظام و تعاریف، ابعاد و ظرفیت‌های آن وجود نداشته باشد، ولی چرا جمهوریت نظام به معنای رجوع منظم و مداوم به آرای مردم در اداره جامعه، چندان جایگاهی در مباحث نظری و گفتمانی ما پیدا نمی‌کند؟ به‌نظر می‌رسد چند علت، نیروهای حزب‌اللهی را از ورود به نظریه‌پردازی درباره جمهوریت نظام بازمی‌دارد که عبارتند از: 1. قرائت غلط از تئوری ولایت فقیه 2. بزرگ‌نمایی اشکالات سازوکارهای جمهوریتی 3. جنگ روانی دروغین «روشنفکران همیشه اقلیت» در دفاع از اکثریت. ادامه مطلب...

شنبه 102 آذر 25 , ساعت 10:0 صبح

«حاج حسین آقا ملک، بزرگ واقف تاریخ معاصر ایران» کتاب جدیدی است که انتشارات به نشر آن را درباره زندگی یکی از بزرگترین واقفان تاریخ ایران منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، کتاب «حاج حسین آقا ملک، بزرگ واقف تاریخ معاصر ایران» به قلم مرضیه مرتضوی قصاب سرایی نوشته شده است که انتشار 7 عنوان کتاب از جمله «بنده‌داری در عهد قاجار» و «حاج حسین آقا ملک شخصیت، اقدامات، خدمات» و  ... را  در کارنامه خود دارد. بیش از 27 سال است که در کتابخانه موزه ملی ملک کار می‌کند. تحصیل او در مقطع دکترای تاریخ ایران دوره اسلامی و اشتغال در کتابخانه و موزه ملی ملک سبب شد که او به نگارش کتاب در مورد حسین آقا ملک اقدام کند که «حاج حسین آقا ملک، بزرگ واقف تاریخ معاصر ایران» دومین اثر منتشر شده او در مورد این بزرگ مرد تاریخ معاصر ایران است.

مرضیه مرتضوی قصاب سرایی در مورد نگارش کتاب «حاج حسین آقا ملک، بزرگ واقف تاریخ معاصر ایران» گفت: هدف از نگارش این اثر معرفی شخصیت حاج حسین‌ آقا ملک به عنوان یکی از شخصیت‌های تأثیرگذار و بزرگ فرهنگی معاصر و بررسی خدمات ارزنده او در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی است که آشنایی مردم با ایشان سبب جلب توجّه جامعه نسبت به فرهنگ وقف و تشویق هرچه بیشتر آنان به مبادرت به این سنت حسنه می‌شود. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 آذر 13 , ساعت 11:46 عصر

یمن با تبدیل کردن دو دریای مکران و سرخ به جهنم برای کشتی‌های اسرائیلی، بندر ایلات را در آستانه تعطیلی قرار داده است.

یمن چه بلایی سر بندر اسرائیلی «ایلات» آورده است؟

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس – یادداشت

دو سال پیش زمانیکه محمد البخیتی از سران جنبش انصارالله یمن در یک برنامه زنده الجزیره گفت، طبق نصوص قرآنی ما یمنی‌ها ان شاء الله قدس را آزاد خواهیم کرد، برخی، از جمله مجری الجزیره، این حرف را تمسخر کردند و جدی نگرفتند اما امروز می‌بینند که یمن، کشوری که خودش در محاصره کامل ائتلاف سعودی-آمریکایی است، در حال کمک مؤثر به غزه است. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 آذر 13 , ساعت 11:45 عصر

با توجه به اینکه 100 روز تا آغاز ماه رمضان باقی مانده است، سعودی‌ها برنامه‌ریزی درباره نحوه پذیرش زائران برای انجام عمره رمضانیه را آغاز کردند.

برنامه‌ریزی سعودی‌ها برای عمره رمضانیه 100 روز قبل از رمضان

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، تشرف به خانه خدا در ماه رمضان بدون ثبت‌نام قبلی نه تنها برای زائران خارجی بلکه برای زائران سعودی هم امکان‌پذیر نیست. همه افراد برای زیارت عمره رمضانیه باید در سامانه «نسک» که مخصوص اعزام به خانه خداست، ثبت‌نام کنند.

در حالی که 100 روز تا ماه رمضان باقی مانده است، سعودی‌ها برنامه‌ریزی برای نحوه پذیرش زائران خانه خدا را در این ماه آغاز کردند. در جلسات اخیر متولیان خانه خدا، به افزایش تعداد زائران اشاره شده و آنها در تلاش هستند برای رمضان امسال سفرهای انفرادی به مکه مکرمه را توسعه دهند. هنوز ثبت‌نام برای عمره رمضانیه آغاز نشده است، اما عربستان قصد کاهش هزینه این سفر را دارد. ادامه مطلب...


لیست کل یادداشت های این وبلاگ