سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به دوستی آن که دین ندارد، شادی نمی توان کرد . [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 102 فروردین 31 , ساعت 12:44 صبح

دعای روز بیست و نهم ماه مبارک رمضان+صوت، متن و ترجمه

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ غَشّنی بالرّحْمَةِ وارْزُقْنی فیهِ التّوفیقِ والعِصْمَةِ وطَهّرْ قلْبی من غَیاهِبِ التُّهْمَةِ یا رحیماً بِعبادِهِ المؤمِنین.


خدایا بپوشان در آن با مهر و رحمت و روزى کن مرا در آن توفیق و خوددارى و پاک کن دلم را از تیرگیها و گرفتگى هاى تهمت اى مهربان به بندگان با ایمان خود.

پنج شنبه 102 فروردین 31 , ساعت 12:42 صبح

مرحوم آقامجتبی تهرانی گفت: خوشا به حال کسانی که از ماه رمضان توشه‏‌ای برای سفر آخرت خود تهیّه کردند و بار خودشان را بستند! از این مختصر وقت باقی مانده، بهترین بهره را بگیریم و از کثافات و تبعات خطاها و معاصی، خودمان را نجات دهیم.

آقامجتبی تهرانی: باقیمانده ماه رمضان را قدر بدانید+فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، مرحوم آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی، استاد اخلاق در یکی از سخنرانی‌هایش به مناسبت آخرین روزهای ماه رمضان می‌گوید: امام زین‎‌العابدین(ع) در شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان این دعا را از اوّل شب تا آخر شب مکرّر می‎‌خواندند:

«اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی التَّجَافِیَ عَنْ دَارِ الْغُرُورِ وَ الْإِنَابَةَ إِلَى دَارِ الْخُلُودِ وَ الِاسْتِعْدَادَ لِلْمَوْتِ قَبْلَ حُلُولِ الْفَوْتِ»(بحارالأنوار،ج 95، ص63 ـ اقبال‌الاعمال، ج1، ص228 ـ زادالمعاد، ص 129ـ مفاتیح الجنان) بار خدایا! دوری ‏گزیدن از خانه فریب دنیا و بازگشت به سوی خانه جاودانه آخرت را روزی من کن! این طرف، نشئه دنیا و آن طرف نشئه آخرت است؛ خدایا! آمادگی برای کوچ کردن از این نشئه قبل از فرا رسیدن مرگ را روزی من کن! استعداد برای کوچ هم در جایی مطرح می‌‏شود که توشه راه را به همراه داشته باشی. ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 فروردین 30 , ساعت 12:51 صبح

تهران- ایرنا-  برخی مراجع تقلید میزان زکات فطره را بر اساس غذایی که بیشتر مصرف می‌شود، از 60 هزار تا 240 هزار تومان اعلام کردند. 

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا مراجع تقلید در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان با اعلام میزان زکات فطره برای میهمانان ضیافت الهی، میزان کفاره روزه را نیز مشخص کردند. آیت الله حسین نوری همدانی در پیامی مبلغ زکات فطره را برای هر فرد، حدود سه کیلوگرم گندم یا برنج یا نظیر آن اعلام کرد که در رساله عملیه ذکر شده و یا باید قیمت آن را پرداخت کنند. بر این اساس قیمت قوت غالب گندم 60 هزار تومان و قیمت قوت غالب برنج 240 هزار تومان است که عزیزان در پرداخت آن مخیر هستند. در ضمن اگر اجناس ذکر شده در منطقه محل سکونت قیمت دیگری دارد، باید به قیمت منطقه خود محاسبه کنند.

بر اساس نظر آیت الله نوری همدانی کفاره غیر عمد برای هر روز 12 هزار تومان و کفاره عمد برای هر روز 720 هزار تومان است.

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله ناصر مکارم شیرازی، اعلام کرد: بر اساس نظر این مرجع تقلید، زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب گندم، مبلغ 60 هزار تومان و بر مبنای قوت غالب برنج، 240 هزار تومان برای هر نفر اعلام شده است. مومنین در انتخاب هر یک از این موارد مخیر هستند. ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 فروردین 30 , ساعت 12:51 صبح

اَللّـهُمَّ وَفِّرْ حَظّى فیهِ مِنَ النَّوافِلِ،

خدایا سرشار کن بهره ام را در این ماه از انجام مستحبات و نوافل

وَاَکْرِمْنى فیهِ بِاِحْضارِ الْمَسآئِلِ، وَقَرِّبْ فیهِ وَسیلَتى اِلَیْکَ مِنْ بَیْنِ

و گرامیم دار به یاد داشتن مسائل و نزدیک گردان در آن وسیله ام را بسویت از میان سایر

الْوَسآئِلِ، یا مَنْ لا یَشْغَلُهُ اِلْحـاحُ الْمُلِحّینَ

وسایل اى که سرگرمش نکند سماجت سماجت کنندگان

دعاى روز بیست و هشتم ماه رمضان

 


سه شنبه 102 فروردین 29 , ساعت 1:6 صبح

یک پژوهشگر دینی گفت: توجه به نظر مخالفان راهکاری است که قرآن در برخورد با مخالف به آن اشاره کرده است و این نشان می‌دهد آزادی تفکر برای قرآن کریم اهمیت زیادی دارد و اجباری در تحمیل تفکر نیست.

رضا کفیلی

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست «مواجهه عادلانه با مخالفان سیاسی در قرآن» امروز دوشنبه 28 فروردین‌ماه از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 فروردین 29 , ساعت 1:6 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ فَضْلَ لَیلَةِ القَدْرِ وصَیرْ أموری فیهِ من العُسْرِ الی الیسْرِ واقْبَلْ مَعاذیری وحُطّ عنّی الذّنب والوِزْرِ یا رؤوفاً بِعبادِهِ الصّالِحین.

خدایا روزی کن مرا در آن فضیلت شب قدر را و بگردان در آن کارهای مرا از سختی به آسانی و بپذیر عذرهایم و بریز از من گناه و بارگران را، ای مهربان به بندگان شایسته خویش

اعمال شب و روز بیست و هفتم رمضان 1400 + دعا و نماز 27 رمضان

 


دوشنبه 102 فروردین 28 , ساعت 1:20 صبح

اللهمّ اجْعَل سَعْیی فیهِ مَشْکوراً وذَنْبی فیهِ مَغْفوراً وعَملی فیهِ مَقْبولاً وعَیْبی فیهِ مَسْتوراً یا أسْمَعِ السّامعین.

خدایا قرار بده کوشش مرا در این ماه قدردانـى شده وگناه مرا در این ماه آمرزیده وکردارم را در آن مورد قبول وعیب مرا در آن پوشیده اى شنواترین شنوایان.

 

 


دوشنبه 102 فروردین 28 , ساعت 12:40 صبح

رئیس ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: انتظار داریم همانطور که در تقویم آمده جمعه روز 30ام ماه مبارک رمضان و روز شنبه نیز عید سعید فطر باشد.

احتمالاً شنبه عید فطر است

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام علیرضا موحدنژاد با اعلام این خبر گفت: پیش‌بینی کارشناسان این است که هلال ماه در روز پنجشنبه قابل رؤیت نیست.

وی ادامه داد: بنابراین انتظار داریم همانطور که در تقویم نیز آمده جمعه روز 30ام ماه مبارک رمضان و روز شنبه اول ماه شوال و عید سعید فطر باشد

 


یکشنبه 102 فروردین 27 , ساعت 1:41 صبح

  •  

  • رسانه عبری خبر داد: حمله سایبری بی‌سابقه به 60 وب‌سایت اسرائیل طی 2 روز گذشته

    یک رسانه عبری زبان فاش کرد طی دو روز گذشته اسرائیل مورد بی سابقه‌‌ترین حمله سایبری طی سال‌های اخیر قرار گرفته و دست کم 60 وبسایت مهم در این مدت هک شده‌اند.

    به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه عبری زبان یسرائیل هیوم در گزارشی که ساعاتی پیش در پایگاه خبری خود منتشر کرد، خبر داد، همزمان با روز جهانی قدس که ایران آن را گرامی می‌دارد تا به امروز دست کم 60 وبسایت مهم اسرائیلی از دسترس خارج شدند که این آمار در یک پروسه زمانی دو روزه در تاریخ اسرائیل بی سابقه بوده است.

    به نوشته این رسانه عبری زبان علاوه بر بانک‌های اسرائیلی که در روز جهانی قدس از دسترس خارج شدند، پایگاه معروف یانگو و مرکز حقوق آکادمیک رامات گان نیز جزو سایت‌های هک شده اعلام شده‌اند، در حالی که کارشناسان تاکید دارند، ابزارها و روش‌های به کار رفته برای هک کردن این سایت‌ها نیز نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت قابل توجهی پیدا کرده است. ادامه مطلب...

    یکشنبه 102 فروردین 27 , ساعت 1:41 صبح
    بسم الله الرحمن الرحیم

    اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ محبّاً لأوْلیائِکَ ومُعادیاً لأعْدائِکَ مُسْتَنّاً بِسُنّةِ خاتَمِ انْبیائِکَ یا عاصِمَ قُلوبِ النّبییّن.


    خدایا قرار بده مرا در این روز دوست دوستانت و دشمن دشمنانت و پیرو راه و روش خاتم پیغمبرانت اى نگهدار دلهاى پیامبران.
    دعای روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان+متن، صوت و ترجمه

       1   2   3   4   5   >>   >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ