سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه پاسخ‏ها همانند و در هم بود ، پاسخ درست پوشیده و مبهم بود . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 102 مهر 27 , ساعت 11:41 صبح

به گزارش مشرق، بالاخره سکوت شکسته شد، بسیاری از هنرمندان و سلبریتی ها که طی چند روز اخیر واکنشی نسبت به عملیات طوفان الاقصی و کودک کشی رژیم صهیونیستی در غزه نشان نداده بودند حال طی ساعات گذشته و پس از جنایت رژیم صهیونیستی و بمباران بیمارستان المعمدانی در غزه لب به سخن گشودند و در صفحات خود در فضای مجازی واکنش نشان دادند.

ابراز همدردی هنرمندان با ملت فلسطین +تصاویر

احسان علیخانی/ مجری، تهیه‌کننده و کارگردان‌

 

ابراز همدردی هنرمندان با ملت فلسطین +تصاویر

محمدحسین مهدویان/ کارگردان، فیلمنامه نویس و مستند ساز ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 مهر 27 , ساعت 11:41 صبح

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: صهیونیست‌ها با دست‌های خود باعث لبریز کردن خشم تمام مسلمانان شدند و با این ظلم‌های بی‌پایان، دودمان خود را بر باد خواهند داد.

قالیباف: دولت حق مدیریت ایران‌خودرو را ندارد

به گزارش مشرق، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 26مهر) پیرامون جنایت رژیم صهیونیستی و حمله به بیمارستان المعمدانی گفت: دیشب در مقابل چشم مردم جهان نسل کشی هولناک مردم مظلوم غزه به دست شیاطین صهیونیست رقم خورد صهیونیست‌ها روی زشت و دست‌های خون آلود خود را برای جهانیان آشکار ساختندو نشان دادند حقوق بشر و نهادهای بین‌المللی در عصر ما به واژه‌هایی کاملاً بی‌ معنا و بی‌خاصیت تبدیل شده‌اند. دوران بیانیه نویسی و اظهار تاسف‌های دروغین به پایان رسیده است و جهان منتظر اقدامات عملی است. ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 مهر 27 , ساعت 11:39 صبح

انتشارات خط مقدم از ابتدای فعالیت، تأکید خاصی بر جبهه مقاومت و مدافعان حرم داشت و در این مسیر، کتاب‌هایی را هم با موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی منتشر کرد. این کتاب، یکی از تازه‌ترین این کتاب‌ها است.

کتاب نامزد گلوله ها - کراپ‌شده

گروه جهاد و مقاومت مشرق - کتاب «نامزد گلوله‌ها» سفری به زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی است که به همت مرتضی سرهنگی و دستیارانش محمدعلی آقامیرزایی و محبوبه عزیزی انجام شده است. این کتاب را انتشارات خط مقدم منتشر کرد و در نمایشگاه کتاب تهران، برای اولین بار در اختیار مخاطبان قرار گرفت. ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 مهر 20 , ساعت 10:17 عصر

وقتی مطلبی در فضای مجازی می‌گذاشتیم، خیلی‌ها پیام می‌دادند. هنوز هم آن موج آرام نشده است. خیلی‌ها با پدر عباس تماس می‌گیرند و از تأثیرات شهادت عباس بر خودشان می‌گویند.

گروه جهاد و مقاومت مشرق –این کتاب را آقای مؤمن دانشگر، پدر شهید عباس دانشگر تدوین کرده است و شاید بتوان از این منظر، آن را بی‌نظیر دانست. نویسنده در مقام پدر خواسته تا ویژگی‌های فرزندش را با تعداد قابل توجهی از جوانان که پیگیر سبک زندگی او بودند، در میان بگذارد و در این کار موفق بوده. او در مقدمه کتاب، به تدوین چند کتاب دیگر درباره فرزندش هم اذعان کرده است.

این کتاب را انتشارات شهید کاظمی منتشر کرده و در میان مخاطبان با اقبال خوبی روبرو شده است.

خون «عباس» چگونه دخترها را چادری می‌کرد؟!

در ادامه، بخش‌های کوتاهی از این کتاب را مرور می‌کنیم. ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 مهر 20 , ساعت 10:16 عصر

آیین رونمایی کتاب «در سایه خدا؛ تجلی توحید در اشعار کنگره‌های شعر دفاع مقدس» نوشته معصومه لشگری با حضور نویسنده اثر، عصر به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران برگزار شد.

به گزارش مشرق، به منظور گرامیداشت چهل و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس، آیین رونمایی کتاب "در سایه خدا؛ تجلی توحید در اشعار کنگره‌های شعر دفاع مقدس" نوشته معصومه لشگری با حضور نویسنده اثر، عباس بایرامی،رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، محمدرضا اکرامی فر، دبیر بیست و پنجمین دوره جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت استان تهران و دبیر محافل ادبی کتابخانه های عمومی استان تهران،رحمان ابراهیمی،رئیس اداره امور کتابخانه ها و همکاری های اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران؛رضا اسماعیلی، شاعر برجسته کشوری،ایرج قنبری، شاعر آئینی مطرح کشور، سید رضا میر بابایی، مدیر انتشارات صریر وچهره‌های شاخص ادبی کشور، مسئولین ملی و استانی، شاعران، نویسندگان و اصحاب رسانه به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران با مشارکت انتشارات صریر در سالن جلسات کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار شد.

خدامحوری؛ خصلت اساسی رزمندگان در دوران دفاع مقدس

رضا اسماعیلی از شاعران برجسته کشور در ابتدای نشست با اشاره به اینکه در ادبیات کلاسیک ما شاعران با یاد و نام خدا اشعار و کتاب های خود را آغاز کرده اند گفت: مثلا نظامی گنجوی در پنج گنج در ابتدای هر کدام از اشعارش سخنش را با یاد خداوند آغاز می کند؛ در مقدمه شرف نامه می گوید خدایا جهان پادشاهی توراست. بنابراین جایگاه توحید و یکتا پرستی در این آثار به وضوح مشخص است. ادامه مطلب...

شنبه 102 مهر 15 , ساعت 9:27 عصر

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران با بیان اینکه خدا برای رسیدن بندگان به کمال دستوراتی داده است، گفت: عمل به این دستورات نیازمند الگوست و بهترین الگوی بشر برای رسیدن به کمال آقا رسول‌الله(ص) است.

کبیریان: عمل به دستورات خدا نیازمند الگوست و بهترین الگو پیامبر(ص) است

حجت‌الاسلام محمد‌حسین کبیریان مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران در گفت‌وگو باخبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس درخصوص ضرورت شناخت پیامبر‌ اکرم صلی‌الله علیه‌وآله و بزرگداشت روز میلاد آن حضرت، گفت: برگزاری مراسم ولادت پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله، به منظور معرفی و شناساندن هر چه بهتر آن حضرت به عنوان الگوی جامع، یکی از ضروریات جامعه امروز است. در حقیقت جشن ولادت پیامبر اکرم صل‌الله‌علیه‌وآله فرصت مناسبی برای درس گرفتن است. ادامه مطلب...

شنبه 102 مهر 15 , ساعت 9:26 عصر

آوینی می‌نویسد: تا هنگامی که روشنفکران سخن می‌گویند و ما ساکتیم چیزی نیست اما وای از آن هنگام که ما هم بخواهیم چیزی بگوییم! فریاد می‌زنند که: آی! آزادی نیست به کسی اجازه حرف زدن نمی‌دهند این دیکتاتورها!

شهید آوینی: روشنفکران غربزده برچسب دیکتاتوری به مخالفان خود می‌زنند

خبرگزاری فارس ـ گروه اندیشه: روشن‌فکری که معادل انتلکتوئلیسم است. شجره غربی است که جز در خاک غرب پا نمی‌گیرد و مثل نخل، اگر به خطه‌ای جز اینکه هست انتقال یابد به گیاهی تزئینی تبدیل می‌شود که دیگر آن خواص اصلی را ندارد. روشنفکران ایرانی نیز، خلاف روشنفکران غربی، یا در نسبت در دین به شخصیت‌هایی چون دکتر شریعتی و جلال آل احمد مبدل می‌شوند و یا اگر در پی انکار نسبت خویش با خاستگاه روشن‌فکری برنیایند به نخل‌هایی تزئینی تقلیل می‌یابند که عقیم و ابتر هستند و گلدان نشین و زیب دکوراسیون داخلی خانه‌های بزرگ و شیک! ادامه مطلب...

جمعه 102 مهر 7 , ساعت 11:5 صبح

زیاد با قرآن مأنوس بود. قرآنی جیبی داشت که همه‌جا همراهش بود. هر وقت فرصتی داشت، مشغول قرائت می‌شد. آن هم با تدبر و دقت.

به گزارش ایکنا، انس با قرآن و اهل بیت(ع) هرجا و در هر زمینه و فعالیتی که خود را نشان داده، میزان موفقیت در آن عرصه به شدت افزایش پیدا کرده است، یکی از این عرصه‌ها که امدادهای مؤانست با این دو ثقل همواره زبانزد همه بوده است، سال‌های دفاع مقدس است. ادامه مطلب...

جمعه 102 مهر 7 , ساعت 11:4 صبح

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) تاکید کرد: فقاهت جدا از حرکت اجتماعی نیست و اگر کسی تصور کرد که فقاهت حرکت صرفا مدرسه‌ای جدا از محیط اجتماعی و محیط سیاسی است فقاهت را خوب نفهمیده است و به همین دلیل هم امروز استکبار جهانی با ما دشمن هستند.

آیت الله عباس کعبیبه گزارش ایکنا، آیت‌الله عباس کعبی؛ استاد حوزه علمیه، شامگاه 6 مهرماه در نخستین روز از مراسم افتتاحیه مرکز تخصصی تمدن نوین اسلامی حوزه علمیه در سخنانی با بیان اینکه ما چیزی به نام فقاهت انقلابی و فقاهت غیرانقلابی نداریم، گفت: فقاهت، علم و فن شناخت عمیق دین و معارف اسلامی و بایدها و نبایدهای اسلام در عرصه حقوقی است و منابع آن هم کتاب و سنت و عقل و اجماع است و البته در اجتهاد توجه به مقتضیات زمان و مکان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: جهان‌بینی و ایدئولوژی، اسلام‌شناسی و زمان‌شناسی و جامعه‌شناسی فقیه به همراه انسان‌شناسی او تاثیر مستقیمی روی فقاهت و نگرش و بینش و فتوای او دارد. فقیه فتوا می‌دهد نه اینکه موضوع تولید کند ولی شناخت موضوع هم خیلی مهم است و هرقدر تحولات جوامع بیشتر شود اقتضاء دارد که فقیه هم موضوعات پیچیده امنیتی، دفاعی و سیاسی و اجتماعی با گستره ملی و بین‌المللی را بشناسد تا فتوای او متناسب با موضوعات باشد. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 مهر 4 , ساعت 8:35 عصر

چهاردهمین دوره آزمون کتبی طرح «تحفیظ رضوی» به همت آستان قدس رضوی و با شرکت 900 حافظ قرآن کریم در مشهد مفدس برگزار شد.

برگزاری آزمون تحفیظ رضوی با حضور 900 حافظ قرآن کریم در حرم امام رضا(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس چهاردهمین دوره آزمون کتبی طرح «تحفیظ رضوی» به همت آستان قدس رضوی و با شرکت 900 حافظ قرآن کریم در حرم امام رضا (ع) برگزار شد. ادامه مطلب...

   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ